تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 2:52
60 بازدید
کد خبر : 208766

ساماندهی اثر تاریخی میل نادری آغاز شد

ساماندهی اثر تاریخی میل نادری آغاز شد

به گزارش ایلنا، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج با اشاره به قدمت طولانی این اثر تاریخی و منحصر به فرد گفت: قدمت این اثر تاریخی بیش از ۸۰۰ سال است. وی افزود: میل نادری در ۳۰ کیلومتری و در محور فهرج- زاهدان قرار دارد و تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این اثر تاریخی

ساماندهی اثر تاریخی میل نادری آغاز شد

به گزارش ایلنا، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج با اشاره به قدمت طولانی این اثر تاریخی و منحصر به فرد گفت: قدمت این اثر تاریخی بیش از ۸۰۰ سال است.

وی افزود: میل نادری در ۳۰ کیلومتری و در محور فهرج- زاهدان قرار دارد و تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این اثر تاریخی بکار می‌بریم.

سعید نیا گفت: این اثر تاریخی مربوط به دوره سلجوقیان است اما چون در زمان نادر شاه مرمت و تعمیر شده است به میل نادری شهرت یافت است.

این برج تاریخی و زیبا دارای ۴۵ پله است که بازدیدگان را به بالای برج هدایت می‌کند و در گذشته میل نادری برای راهنمایی کاروانیان و افراد جامانده از راه بنا شده است.

همچنین با حضور فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرماندار فهرج کار ساخت خانه خلاق صنایع دستی در بخش نگین کویر شهرستان فهرج آغاز شد.

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: علاوه بر ساخت خانه خلاق صنایع دستی در بخش نگین کویر در شهر فهرج نیز راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل پارک گردشگری جنب پایگاه جهانی لوت شهرستان فهرج خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.