تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 22:34
70 بازدید
کد خبر : 206368

سهم تعاون در ساختار اقتصاد کشور تنها ۵ درصد است/ سهم تأمین اجتماعی در ردیف بودجه جاری کشور باید دیده شود/ ۹۰ هزار میلیارد تومان از دولت در قالب رد دیون طلب داریم

سهم تعاون در ساختار اقتصاد کشور تنها ۵ درصد است/ سهم تأمین اجتماعی در ردیف بودجه جاری کشور باید دیده شود/ ۹۰ هزار میلیارد تومان از دولت در قالب رد دیون طلب داریم

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: سهم تعاون در ساختار اقتصاد کشور تنها ۵ درصد است و اینگونه نمی توان اقتصاد را پویا و فعال و مردم را دارای رفاه کرد. حسن صادقی در دومین روز از یازدهمین گردهمایی و اردوی آموزشی کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در مشهد

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: سهم تعاون در ساختار اقتصاد کشور تنها ۵ درصد است و اینگونه نمی توان اقتصاد را پویا و فعال و مردم را دارای رفاه کرد.

سهم تعاون در ساختار اقتصاد کشور تنها ۵ درصد است/ سهم تأمین اجتماعی در ردیف بودجه جاری کشور باید دیده شود/ ۹۰ هزار میلیارد تومان از دولت در قالب رد دیون طلب داریم

حسن صادقی در دومین روز از یازدهمین گردهمایی و اردوی آموزشی کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: نگاه ما به‌این است که به عنوان متولیان امور کارگران و بازنشستگان چه نمره عملکردی داریم؟

وی افزود: امروز درمان به وضعیتی دچار شده که باید به فکر بیمه تکمیلی باشیم و مشکل از نظام درمانی کشور و ساختار اقتصادی است که مبتنی بر قانون اساسی نیست و اگر بود هر سه ضلع را باید داشته باشیم.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: با اسطوره پروری مسیر غلط ادامه پیدا می کند و وقتی  مولفه های قانون اساسی در اقتصاد رعایت نمی شود و تعاون که کشور را متحول می کند  سهمش در ساختار اقتصای تنها ۵ درصد است و اینگونه نمی توان اقتصاد را پویا و فعال و مردم را دارای رفاه کرد و باید ساختار تغییر کند که قانون وجود دارد اما اراده‌ای وجود ندارد و نارضایتی به همراه دارد.

صادقی یادآور شد: شاهرگ موضوعات امروز ما اقتصاد است که در کلان بیمار است و اقتصاد به مسایل سیاسی گره می‌خورد.

وی افزود: سیاست علم بهتر اداره کردن کشور است و محکوم و بر خلاف اخلاق نیست و سیاسی بودن یعنی عالم بر حفظ کشور و سرمایه هستیم و عالم به روابط بین الملل و اجتماعی هستیم و وقتی صاحب علم سیاسی باشیم می توانیم کشور را به خوبی اداره کنیم.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: اگر روند حزب جمهوری اسلامی از ابتدا دنبال می شد و احزاب قدرتمند شکل می گرفت و باید بدانیم آدم سیاسی علوم سیاسی را می داند.

صادقی بیان داشت: جامعه کارگری اگر در قالب یک حزب قدرتمند و توانمند سیاسی جمع و رشد کند با توجه به ۵۳.۷ درصد جمعیت کارگری باید رئیس جمهور از این خانواده باشد که برای درمان و حفظ بانک رفاه التماس نکند.

وی یادآور شد: اگر چنانچه فردی از ما باشد اجازه نمی دهد سفره جامعه هدف کوچکتر شود و حقوق نیروی کار ما در برابر بیش از ۱۹۰ کشور دنیا رتبه ۱۸۳ را داشته باشد و از افغانستان، قرقیزستان، مصر، عراق و لیبی کمتر باشیم و می بینیم که بد کار می شود و اثرات تخریبی در طبقه ضعیف جامعه بیشتر نمایان است.

صادقی با بیان اینکه افزایش حقوق ما از اسفند تا شهریور طول می کشد تا تصویب بشود و در دولت ظرف سه روز تصویب می شود، خاطر نشان کرد: نبود احساس تکلیف مبنی بر سیاست ورزی موجب ضعیف شدن ارکان سازمان تامین اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نیازمند توجه دولت است و دولت کم توجهی می کند و سهم ما را در بودجه جاری کشور نمی بیند، مگر قانون تکلیف نکرده دولت ها موظف هستند سهم سازمان تامین اجتماعی را در بودجه جاری ببینند و در قالب سه دوازدهم  به تامین اجتماعی پرداخت کنند و چرا دولتها از سال ۱۳۵۷ تاکنون عمل نکردند که سازمان با کسری بودجه مواجه بشود؟

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: سهم تامین اجتماعی در ردیف بودجه جاری کشور باید دیده شود.

صادقی افزود: در تنظیم بودجه ۱۴۰۰ برای ۱۴۰۱ سهم سازمان را ردیف ثابت و متغیر می گذاشتند و اما در این بودجه حذف شده بود و سهم ردیف دیده نشد و تنها مدیران عامل سازمان در بحث مطالبات مظلوم واقع شدند.

وی بیان داشت: اگر امروز با عدم همسان سازی و متناسب سازی حقوق مواجه هستیم به دلیل بودجه ریزی ها و بیان موضوعات سیاسی است در حالیکه همه مسائل حول محور سیاست است و سیاسی بودن و سیاست ورز بودن متفاوت است و سیاست علم بهتر اداره کردن جامعه و حفظ ارزش ملی و چانه زنی بین المللی است و سیاست یعنی مالیات بر درآمد بسته شود و بر دارایی و ثروت، مالیات بسته نشود که بحران اجتماعی را به دنبال دارد.

این مسئول با بیان اینکه ما تشکل صنفی هستیم اما سیاست گریز  و واقعیت گریز  هم نیستیم، خاطر نشان کرد: اقتصاد سیاسی است و باید فرا گیریم و نباید از سیاست فاصله بگیریم.

صادقی اظهار کرد: ۹۰ هزار میلیارد تومان از دولت در قالب رد دیون از دولت طلب داریم و هنوز سازمان تامین اجتماعی دستش به این مبلغ نرسیده و سازمان عقب است.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: تقویت ارکان سازمان و بانک رفاه و درمان بازنشستگان مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در بودجه جاری کشور سهم سازمان سه دوازدهم سه دوازدهم و هر فصل دیده شود.

صادقی ادامه داد: در قالب برنامه هفتم‌حتما درمان مستقیم مورد توجه قرار گیرد و چارچوب قانون دیده شود و تعهد سرانه دولت به سازمان تامین اجتماعی دیده شود و دولت در برنامه هفتم به سازمان کمک بدهد.

وی افزود: دولت بیمه تکمیلی را برای کارمندان و کارکنان خود پرداخت می کند اما برای ما از جیب ما باید پرداخت شود و سه مرحله از جیب خودمان پول پرداخت می کنیم و همچنان در مراکز درمانی فرانشیز پرداخت می کنیم.

صادقی یادآور شد: تقویت ارکان سازمان تامین اجتماعی حوزه اقتصادی، درمان و بیمه باید مورد توجه قرار گیرد که سازمان خاکریز نظام‌جمهوری اسلامی ایران است و اگر شکسته شود نظام ضربه سنگینی می بیند.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: امروز افرادی غیری را که در صف درمان ما وارد کردید را برگردانید و حلقه نامرتبط را از جامعه کارگری و صندوق سازمان تامین اجتماعی بردارید و براساس صنف و شغل شان خدمات ارائه کنید، اکنون افرادی به صندوق ما وصل هستند که آورده ندارند اما از امکانات ما استفاده می کنند.

صادقی افزود: شستا در قالب حیاط خلوت خودتان‌نبینید و مدیریتش سه جانبه شود و نظارت و کنترل شود و درمان قانون الزام‌ ما صفر تا صد اجرا شود و محور باشد.

وی اظهار کرد: تمام‌ متخصصان ما فرار کردند و سازمان تامین اجتماعی که درمانش در دهه ۷۰ و ۸۰ گل سر سبد بود و پزشکان التماس می کردند که ما را استخدام‌کنید ، امروز التماس می کنند که ما را رها کنید و این استراتژی باید بازنگری شود.

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.