تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 20:09
48 بازدید
کد خبر : 208772

اساتید حق التدریس کشور امنیت شغلی ندارند / بیش از ۲ هزار نفر استاد حق التدریس در گلستان داریم

اساتید حق التدریس کشور امنیت شغلی ندارند / بیش از ۲ هزار نفر استاد حق التدریس در گلستان داریم

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، علی قزلسفلو در دیدار با نماینده مردم گرگان وآق قلا در مجلس  گفت: بیش از ۴۶ هزار نفر استاد حق التدریس در کشور فعالیت می‌کنند  که این افراد امنیت شغلی، بیمه درمان ندارند و نحوه پرداخت و میزان حقوق اساتید هم سروقت و منظم نیست و با مشکلات فراوانی روبرو

اساتید حق التدریس کشور امنیت شغلی ندارند / بیش از ۲ هزار نفر استاد حق التدریس در گلستان داریم

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، علی قزلسفلو در دیدار با نماینده مردم گرگان وآق قلا در مجلس  گفت: بیش از ۴۶ هزار نفر استاد حق التدریس در کشور فعالیت می‌کنند  که این افراد امنیت شغلی، بیمه درمان ندارند و نحوه پرداخت و میزان حقوق اساتید هم سروقت و منظم نیست و با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

وی ادامه داد: سالانه ۲۲ هزار نفر در مقطع دکتری دانشجو می شوند که هر سال ۹ هزار نفر دانشجوی دکتری فارغ التحصیل می شوند که و اگر این افراد حمایت و هدایت نشوند کشور ضرر می‌ کند.

قزلسفلو بیان کرد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد موسسه‌ها و دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور هئیت علمی ندارند اما دانشجو می‌گیرند. وزارت علوم بر سر بحث تعداد دانشجویی که هر موسسه و یا دانشگاه غیرانتفاعی  پذیرش انجام می‌دهد نظارت بیشتری کند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی تشکیلات خانه کارگر گلستان گفت: دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گلستان شرایط کامل بین المللی شدن را دارد و در چندوقت اخیر اقدمات مهمی را انجام دادیم  و پیگیر تعامل ارتباط با مراکز علمی وآموزشی با کشورهای آسیا میانه و cis هستیم‌.

وی افزود: این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۴ هزار دانشجو را دارد و دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گلستان بزرگترین مجمع علمی کاربردی شمال کشور است.تاپایان سالجاری چندین رشته که نیاز استان و کشور را به این دانشگاه اضافه می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.