تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 17:28
75 بازدید
کد خبر : 208835

دعوای آمازون FTC: پنج پیشنهاد

دعوای آمازون FTC: پنج پیشنهاد

به گزارش نیوز سوئیچ و به نقل از reuters *این آژانس همچنین گفت که آمازون در بازار آنلاین خدمات انحصاری دارد، جایی که آمازون بیش از ۷۰ درصد بازار را در اختیار دارد. FTC گفت که بیش از ۱۶۰ میلیون نفر در ایالات متحده هر ماه از وب سایت آمازون بازدید می کنند. فروشندگان را

The Amazon logo at the company logistics center in Lauwin-Planque

به گزارش نیوز سوئیچ و به نقل از reuters *این آژانس همچنین گفت که آمازون در بازار آنلاین خدمات انحصاری دارد، جایی که آمازون بیش از ۷۰ درصد بازار را در اختیار دارد. FTC گفت که بیش از ۱۶۰ میلیون نفر در ایالات متحده هر ماه از وب سایت آمازون بازدید می کنند.

فروشندگان را با قیمت های پایین تر در جاهای دیگر مجازات می کند
* در این شکایت آمازون از شبکه پیچیده‌ای از خزنده‌های وب استفاده می‌کند که مشخص می‌کند کدام یک از فروشندگان آن محصولات خود را ارزان‌تر در سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌کنند. ظاهراً آمازون فروشندگانی را که حدود ۶۰ درصد از فروش آمازون را تشکیل می‌دهند، مجازات می‌کند و یافتن آنها را در پلتفرم خود سخت‌تر می‌کند.

FTC در این شکایت گفت: «از آنجایی که رفتار ضد تخفیف آمازون، فروشندگانی را که قیمت‌های پایین‌تری را در فروشگاه‌های آنلاین رقیب ارائه می‌دهند با کارمزد پایین‌تر تنبیه می‌کند، بسیاری از فروشندگان قیمت خود را بر روی آمازون – کارمزدهای بالا و همه – به عنوان کف قیمت در سراسر اینترنت تعیین می‌کنند.

نیاز به استفاده از آمازون لجستیک دارد
* آمازون از فروشندگان تحت ویژگی پرایم آمازون می‌خواهد از خدمات تدارکات و تحویل این شرکت استفاده کنند، حتی اگر بسیاری از آنها ظاهراً ترجیح می‌دهند از خدمات ارزان‌تر یا سرویسی که به مشتریان دیگر پلتفرم‌هایی که در آن می‌فروشند نیز خدمات ارائه دهد، استفاده کنند.

هزینه های بالا
*این شکایت حاکی از آن است که آمازون میانگین هزینه های انجام کار را برای فروشندگان بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد افزایش داده است و همچنین آنها را ملزم به پرداخت هزینه برای معرفی و تبلیغات کرده است. FTC ادعا کرد که بین فروشندگانی که برای قرار دادن جستجو، انجام و سایر هزینه‌ها پرداخت می‌کنند، آمازون تقریباً نیمی از آنچه را که فروشندگان از فروش خود می‌کنند، می‌گیرد.

نظارت بر قیمت ها
* آمازون از سیستم قیمت گذاری Project Nessie به عنوان یک روش رقابت ناعادلانه استفاده کرد. شرحی از پروژه نسی به شدت ویرایش شده بود. یک وبلاگ آمازون آن را به عنوان “سیستم مورد استفاده برای نظارت بر افزایش ها یا روندها در Amazon.com” توصیف کرد.

گزارش توسط دایان بارتز; ویرایش توسط جیمی فرید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.