تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 19:06
49 بازدید
کد خبر : 208843

چگونه هوش مصنوعی بر سئو تاثیر می گذارد

چگونه هوش مصنوعی بر سئو تاثیر می گذارد

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از موسسه بازاریابی اشتباه نکنید: هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر جستجو دارد زیرا بازیگران اصلی مانند Google ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در تجربه جستجوی اصلی ترکیب می‌کنند. فقط یک مشکل وجود دارد … نوآوری به قدری سریع اتفاق می افتد که SEO ها

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از موسسه بازاریابی اشتباه نکنید: هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر جستجو دارد زیرا بازیگران اصلی مانند Google ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در تجربه جستجوی اصلی ترکیب می‌کنند.

فقط یک مشکل وجود دارد …

نوآوری به قدری سریع اتفاق می افتد که SEO ها در تلاش هستند تا بفهمند ویژگی های جستجو و چت مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه بر رتبه بندی، استراتژی ها و کار آنها تأثیر می گذارد.

 

برای درک بهتر اتفاقات بعدی، با کارشناس سئو، کریش کومار، مدیر عملیات در BrightEdge، یک پلت فرم سئو پیشرو در صنعت صحبت کردیم.

 

چگونه هوش مصنوعی روی سئو تاثیر می گذارد؟

هوش مصنوعی (AI) به طور قابل توجهی بر سئو در طول سال ها تأثیر گذاشته است. از زمان معرفی RankBrain گوگل، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی و تنظیم عوامل مختلفی که بر رتبه‌بندی صفحات وب تأثیر می‌گذارند، استفاده شده‌اند. این تکامل به طور قابل توجهی اثربخشی تکنیک‌های سئوی دستکاری یا کلاه سیاه را که برای بهره‌برداری از الگوریتم‌های موتور جستجو طراحی شده‌اند، کاهش داده است.

 

در حالی که همه متخصصان سئو از این تاکتیک های مشکوک استفاده نکردند، این تغییر منجر به رویکردی حساب شده و استراتژیک تر برای هدف گذاری سئو شد. متخصصان سئو به جای تکیه بر استراتژی های کوتاه مدت یا ابزارهای خاص، اکنون دیدگاه جامع تری را اتخاذ می کنند.

 

این شامل:

 

  1. استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به درک، پردازش و ساختار داده ها. با تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده ها، Insights مبتنی بر هوش مصنوعی به سئوکاران کمک می کند تا روی چیزهایی تمرکز کنند که بیشترین اهمیت را دارند.
  2. استفاده از بینش های مبتنی بر داده برای درک نحوه تعامل کاربران با موتورهای جستجو و وب سایت ها. به عنوان مثال، هدف کاربر، کلمات کلیدی نوع محاوره ای (چیزی که ما در طی پنج سال به پلتفرم خود اضافه کردیم)، و اندازه گیری عملکرد از نظر افزایش ترافیک، تبدیل تعامل و درآمد.
  3. ادغام با کانال های رسانه های دیجیتال و جابه جایی فراتر از یک سیلو. این فقط سئوکاران نیستند که از بینش آن استفاده می کنند. بازاریابان دیجیتال، محتوای پولی و عمومی، استراتژی‌ها را بر اساس بینش‌های سطح کلان برای درک چگونگی تغییر رفتار مصرف‌کننده در بازارهای مختلف قرار می‌دهند.
  4. در سطح ریز، سئو تمام استراتژی های بازاریابی مانند ایمیل، محتوا، بصری و پولی را اطلاع رسانی می کند.
  5. اتخاذ اتوماسیون برای حذف کارهای تکراری و پیش پا افتاده به منظور اینکه سئوکاران بتوانند عملیات خود (و مجموعه مهارت ها در محتوا و بازاریابی) را در عین کارآمدتر بودن، مقیاس بندی کنند.

 

در طول ۱۴ سال گذشته، ما به طور مداوم هوش مصنوعی را در پلتفرم خود ادغام کرده‌ایم تا به کاربران کمک کنیم بفهمند چه چیزی تأثیر قابل‌توجهی دارد و ارزشمندترین اقدامات را شناسایی می‌کند.

 

علاوه بر این، اجزای کلیدی پلتفرم ما، مانند BrightEdge Autopilot، از هوش مصنوعی برای انجام کارهای تکراری SEO که مقیاس آن چالش برانگیز است، استفاده می‌کند و در نتیجه کارایی را افزایش می‌دهد. بیشتر در مورد آن بعدا.

 

محتوای مولد AI برای SEO به چه معناست؟

انفجار علاقه در اطراف ChatGPT برای تماشا هیجان انگیز بوده است. من فکر می‌کنم که وزوز اولیه تسریع شد زیرا مصرف‌کنندگان (برای اولین بار واقعاً) می‌توانستند مستقیماً با هوش مصنوعی به صورت مکالمه تعامل داشته باشند.

چیزی که من می بینم که ممکن است نگران کننده باشد، تعداد ابزارهای مبتنی بر چت است که بازار را پر کرده است. این ترکیبی از ابزارهای مستقل، از جمله ویژگی‌های مبتنی بر چت در وب‌سایت‌ها، و انبوهی از افزونه‌ها برای هر نوع برنامه بازاریابی از کدنویسی گرفته تا تجسم پیشرفته است.

 

در حالی که بسیاری از این موارد مفید هستند، بسیاری از آنها مفید نخواهند بود، و من همیشه توصیه می کنم با احتیاط آزمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که انسان ها در ابتدا و انتهای هر محتوای تولیدی هستند.

 

در مورد هوش مصنوعی و سئوی مولد، اصول اصلی سئو بدون توجه به نحوه تولید محتوا، یکسان باقی می‌ماند. محتوا همچنان باید نمونه‌ای از تخصص، اعتبار، قابل اعتماد بودن و تجربه باشد تا با دستورالعمل‌های Google برای محتوای باکیفیت مطابقت داشته باشد. در این زمینه، ظهور هوش مصنوعی به طور قابل توجهی اصول سئو را تغییر نمی دهد.

 

با این حال، متخصصان سئو باید با تیم های محتوا همکاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که ابزارهای هوش مصنوعی، مانند ChatGPT، به گونه ای مورد استفاده قرار می گیرند که به این دستورالعمل ها پایبند باشد. آنها همچنین باید مراقب به‌روزرسانی‌های الگوریتم جدید و تغییرات در نحوه ارزیابی محتوا از نظر اصالت و ارزش کاربر توسط موتورهای جستجو باشند.

 

انتظار می رود که ظهور هوش مصنوعی مولد تولید محتوا و ظرفیت تولید محتوا را سریعتر و کارآمدتر افزایش دهد. این باید تلاش دستی مورد نیاز برای دستیابی به مشتریان از طریق جستجوی ارگانیک را کاهش دهد و فرآیند را ساده‌تر و مؤثرتر کند.

 

چگونه نوآوری های گوگل و تجربه تولید کننده جستجو (SGE) بر سئو و ترافیک تاثیر می گذارد؟

در حالی که هنوز برای پیش‌بینی قطعی تأثیرات آن خیلی زود است، ما پیش‌بینی می‌کنیم که SGE ممکن است بر ترافیک SEO به روشی مشابه سایر عناصر «صفر کلیک» تأثیر بگذارد. با اشغال املاک و مستغلات اصلی در صفحه نتایج جستجو، SGE می‌تواند درخواست‌های کاربر را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو برآورده کند، و به طور بالقوه نیاز کاربران را برای کلیک کردن به یک صفحه وب کاهش می‌دهد.

 

این می تواند منجر به کاهش ترافیک سایت در سطح بالا شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که به یک سایت می رسد هدفمندتر باشد و به طور بالقوه نرخ تبدیل را افزایش دهد.

 

در نتیجه، تلاش‌های سئو باید بیشتر بر بهبود تجربه صفحه و بهینه‌سازی تبدیل متمرکز شود. این استراتژی ها به اطمینان از رقابت در یک چشم انداز جستجو که به طور فزاینده ای توسط نتایج SGE پرجمعیت می شود، کمک می کند.

 

توجه به این نکته مهم است که SERP متفاوت خواهد بود. با این حال، هنوز حل نشده است، اما پیش‌نمایش SGE به اندازه‌ای بزرگ است که نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که گوگل نشان می‌دهد متفاوت خواهد بود.

 

در هر صورت، SGE فرصتی عالی برای تیم‌های SEO برای درخشش و بهینه‌سازی محتوا برای تجارب بهتر مشتری ارائه می‌دهد.

 

سئوکاران برای انطباق چه کاری باید انجام دهند و آینده چه خواهد بود؟

در میان به‌روزرسانی‌ها و تحولات فراوان در الگوریتم‌های جستجو در دهه‌های گذشته، برای متخصصان سئو بسیار مهم است که برای احتمالات آینده آماده شوند و در عین حال با شیوه‌های موفق فعلی هماهنگ باشند. قطب‌نمای راهنمایی برای ایجاد استراتژی‌های موثر سئو باید دستورالعمل‌های گوگل باقی بماند.

 

به طور همزمان، تقویت چابکی در سازماندهی و شیوه های وب سایت بسیار مهم است. این چابکی چرخش‌های سریع را در صورت لزوم امکان‌پذیر می‌کند و به حرفه‌ای‌ها اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های کلمات کلیدی نوظهور ناشی از نوآوری‌های تکنولوژیکی یا تغییر رفتارهای کاربر استفاده کنند. برای تسهیل پاسخگویی و آزمایش سریعتر، باید بر کاهش کار دستی تأکید شود.

 

توجه به رقبای خود نیز ضروری است. مشاهده اینکه چگونه آنها از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به ویژگی‌هایی مانند SGE پاسخ می‌دهند، می‌تواند بینش ارزشمند و مزیت رقابتی ارائه دهد. آزمایش با این ابزارهای جدید و نظارت دقیق بر تأثیر آنها بر سؤالات مربوط به تجارت شما باید بخشی از استراتژی شما باشد.

 

SGE متفاوت است و سئوکارها ممکن است نیاز داشته باشند که با برخی از تغییرات عمده در الگوریتم ها در حین توسعه سازگار شوند. همچنین، برای موتورهای دیگر مانند بینگ یا سایر LLM ها آماده باشید.

 

در حین بررسی این حوزه های جدید و مشاهده رقبا، متخصصان سئو نباید از عناصر اصلی که در حال حاضر منجر به نتایج موفقیت آمیز می شوند، غافل شوند. ایجاد تعادل بین نوآوری با روش های آزمایش شده و واقعی، کلید موفقیت سئوی پایدار است.

 

BrightEdge با هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد/مکالمه ای چه می کند؟

ما بیش از ۱۴ سال است که در سفری برای تبدیل شدن به اولین شرکت هوش مصنوعی بوده ایم.

چرا؟ ما بر این باوریم که برای هر کسب و کاری ضروری است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را داشته باشد. این سفر با Data Cube آغاز شد.

 

از آن زمان، ما اولین کسی بودیم که با فناوری یادگیری عمیق نسل بعدی، DataMind، با استفاده از بهترین شیوه های یادگیری عمیق که توسط Google در الگوریتم های تشخیص صدا و تصویر به کار می رود، به بازار عرضه کردیم.

 

هوش مصنوعی در پلتفرم BrightEdge بافته شده است تا راه حل های جستجو، محتوا و بازاریابی دیجیتال را تقویت کند و مشتریان ما را در سفرهای هوش مصنوعی خود قادر سازد.

 

ما این کار را زمانی انجام دادیم که فواید اولیه هوش مصنوعی برای سئو را تشخیص دادیم و زمانی فرا خواهد رسید که هوش مصنوعی به جریان اصلی تبدیل شود.

 

با ساختن یک پلتفرم قوی که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است، مشتریان می توانند به یک شرکت با هوش مصنوعی در پلتفرم خود تکیه کنند. این همچنین به مشتریان ما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که پلت فرم SEO آنها برای حال و آینده ایجاد شده است و چابکی برای نوآوری و تغییر سریع دارد.

 

برای مثال، BrightEdge Autopilot را در نظر بگیرید. این و چشم انداز ما در وبلاگ موسسه هوش مصنوعی بازاریابی در سال ۲۰۱۹ در مقاله ای پوشش داده شد و امروزه هنوز در مورد نحوه خودکارسازی در مقیاس بسیار مرتبط است. فکر می‌کنم بینگ امروز کاری مشابه با کمک خلبان انجام می‌دهد.

 

در برخی موارد، BrightEdge Autopilot با استفاده از عنصر اولیه GPT برای کمک به تنظیم دقیق وظایف زبان طبیعی ساخته شده است. امروزه این مورد توسط هزاران سازمان به کار گرفته شده است و باعث صرفه جویی در هزاران ساعت برای تیم های SEO می شود که در غیر این صورت صرف ساخت و ممیزی لینک های داخلی می شود.

 

BrightEdge به ادغام هوش مصنوعی در جریان‌های کاری و بخش‌های حیاتی پلتفرم ادامه می‌دهد، جایی که برنامه‌های مبتنی بر چت برای مشتری معنا پیدا می‌کنند، نه فقط برای سرگرمی یا هیاهوی بازار.

 

هدف اولیه پیشرفت های ما جایگزینی مشارکت انسان در فرآیند سئو نیست، بلکه افزایش توانایی آنها برای انجام کار خلاقانه و استراتژیک به طور موثرتر است.

 

با توجه به هوش مصنوعی مولد و مؤلفه‌های جدیدی که در حال توسعه هستیم، مأموریت ما این است که با به حداقل رساندن کار دستی تیم‌های SEO، آنها را توانمند کنیم. این می تواند شامل نوشتن خودکار برچسب ها، اجرای تغییر مسیرها، تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا سایر فعالیت های ضروری و در عین حال وقت گیر باشد.

 

با انجام این وظایف، ما به تیم‌ها اجازه می‌دهیم بر روی ابتکارات استراتژیک تمرکز کنند که تأثیر قابل‌توجهی را به همراه دارد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.