«Mobilegeddon» گوگل در راه است
این هفته به روز رسانی موبایل گوگل اعلام شد. این بهروزرسانی در صنعت سئو «Mobilegeddon» نامیده میشود، اما تا به امروز، دقیقاً مطابق انتظارات نبوده است. با این حال، این ایده بسیار ساده است: اگر وبسایت شما برای موبایلپسند تلقی نشود، در نتایج جستجوی موبایل رتبهبندی خوبی نخواهد داشت (که به خودی خود بیمعنی
این هفته به روز رسانی موبایل گوگل اعلام شد. این بهروزرسانی در صنعت سئو «Mobilegeddon» نامیده میشود، اما تا به امروز، دقیقاً مطابق انتظارات نبوده است. با این حال، این ایده بسیار ساده است: اگر وبسایت شما برای موبایلپسند تلقی نشود، در نتایج جستجوی موبایل رتبهبندی خوبی نخواهد داشت (که به خودی خود بیمعنی به نظر میرسد).
مطمئن نیستید Mobilegeddon چیست؟ در ویدیو توضیح می دهم Mobilegeddon چیست، چرا ایجاد شد و این آپدیت چه عواقبی دارد.
“Mobilegeddon” چیست؟
همانطور که در ویدیو توضیح داده شد، بهروزرسانی موبایل به سایتهای سازگار با موبایل مزیت رتبهبندی در نتایج جستجوی موبایل گوگل میدهد. با افزایش جستجو از دستگاه های تلفن همراه به بیش از ۵۰٪، Google آن جستجوگران موبایل را به وب سایت هایی با سایت تلفن همراه بد ارسال نمی کند.
تاثیر Mobilegeddon
SearchMetrics در پست خود در مورد Mobilegeddon در اوایل این هفته، دادههایی را برای آزمایشهای قبلی که دیده بود نشان داد. این تغییرات در SERP های موبایل بسیار چشمگیر به نظر می رسید و مقایسه بین Monster.com و Indeed را نشان می داد.
SearchMetrics از رتبهبندی به نام «Visibility» استفاده میکند که بهطور ساده توضیح داده شده، محاسبه ترافیک برای گروهی از کلمات کلیدی و رتبهبندی سایت برای آن کلمات کلیدی است. هر کلمه کلیدی یک مقدار دریافت می کند و تمام مقادیر کلمات کلیدی که یک سایت برای آنها رتبه بندی می کند جمع می شود. این معیار امکان مقایسه سایت ها را بین یکدیگر و هفته به هفته امکان پذیر می کند. در اوایل این هفته SearchMetrics از شمارههای قابل مشاهده جستجوی موبایل جدید خود رونمایی کرد.
امروز با مارکوس توبر، مدیرعامل SearchMetrics تماس گرفتم (افشای: او همچنین دوست قدیمی صنعت من است). تا به حال، این اعداد قابل مشاهده تقریباً به طور کامل با شمارههای دسکتاپ یکسان بودند، اما اکنون شروع به تغییر کردهاند، که نشان میدهد Mobilegeddon واقعاً شروع میشود. تا زمان انتشار این پست، تنها اطلاعاتی که آنها به صورت زنده در اختیار دارند مربوط به آلمان است، اما به زودی داده های ایالات متحده آنها انتظار می رود.
رتبه بندی در جستجوی موبایل چقدر مهم است؟
اینکه جستجوی موبایل برای کسب و کار شما مهم، بسیار مهم یا فوقالعاده مهم است بستگی به بازاری دارد که در آن هستید. اعداد متفاوت است، اما به نظر میرسد در اکثر کشورهای غربی ۵۰ تا ۶۰ درصد جستجوها در حال حاضر با دستگاه تلفن همراه انجام میشود و این تعداد در حال افزایش است. هر سال. در نتیجه این به روز رسانی Mobilegeddon رتبه خوبی در آن نتایج جستجو ندارید به این معنی است که برای اکثر افرادی که جستجو می کنند رتبه خوبی ندارید. در بخش بزرگی از آفریقا و آسیا، جستجوی تلفن همراه حتی بزرگتر است.
البته، هرچه کسب و کار شما بیشتر به موقعیت مکانی وابسته باشد، جستجوی موبایل اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای رستورانها، بارها، مغازهها و غیره، تأثیر این تغییر به سختی قابل چشم پوشی است. اگر شما یک فروشگاه اسباب بازی هستید، رتبه ۱ یا ۵ برای “فروشگاه اسباب بازی” در منطقه شما می تواند به طور جدی بر ترافیک سایت شما تأثیر بگذارد.
آیا Mobilegeddon بر جستجوی دسکتاپ تأثیر می گذارد؟
این بهروزرسانی Mobilegeddon احتمالاً مستقیماً بر جستجوی دسکتاپ تأثیر نخواهد گذاشت. اما شناخته شده است که گوگل از نرخ کلیک (CTR) از نتایج جستجو به عنوان یک عامل رتبهبندی استفاده میکند، که حدس میزنم تحت تأثیر این تغییر قرار گیرد. همچنین: اگر ۵۰٪ از جستجوها در تلفن همراه انجام شود، این یک روش کشف اصلی است. افراد تنها زمانی که سایت شما را پیدا کردند می توانند URL ها را بین آنها به اشتراک بگذارند، به آن سایت ها پیوند دهند و غیره. این به رتبه بندی ها بازمی گردد، بنابراین در دراز مدت بر جستجوی دسکتاپ تأثیر زیادی خواهد گذاشت.
اگر سایت شما موبایل فرندلی نیست چه کاری باید انجام دهید
بنابراین، اگر اکنون می ترسید، می خواهید بدانید که اگر سایت شما سازگار با موبایل نیست، چه کاری انجام دهید. در پست خود در مورد سایت های موبایل فرندلی و سئو، نکات ساده ای را ارائه کردیم تا سایت شما را موبایل فرندلی کنید. از آنها استفاده کن.